Improve your Waltz by Pierre Allaire.(왈츠를 더 잘 추는 방법)
This was a sort of group lesson given by Mr. Pierre Allaire at the Ohio Star Ball and I thought I will share it with you, why not? He really gave us few tidbits in form of some exercises to improve our ballroom dancing. Of course it is taken here for granted that every one has developed a good posture, poise-balance etc. Along with his most charming wife, Mireille hesuggested the following exercises.
Waltz: He asked a question to the audience...!What is the most important feature of Waltz? The correct answer is..! Neat closure of your feet! And of course there is no Waltz without a proper rise and fall. These are the 2 most important basic features of Waltz.
왈츠에서 가장 중요한 것이 무엇일까? 정확한 대답은 가지런한 발! 물론 적당한 Rise& Fall이 빠지면 왈츠라고 할 수 없다. 이것이 왈츠에서 가장 중요한 두 가지 요소이다.
How to Improve; some Exercises: Make a series of Natural and Reverse turns. Use 1 bar of Music (123) for the first 1/2 of the turn, Hold 456, Repeat this for the back 1/2 of the turn. Ladies may reciprocate. In other words use 4 bars of music for a complete turn. Repeat ad lib. I hope you understand what I mean. This will give you a very good balance and this should be practiced alone as well as with your partner.
개선하는 방법:연습: 내추럴 턴과 리버스 턴을 연속적으로 해 본다. 123의 한 마디의 음악을 처음 절반으로 사용하고 나머지 456은 정지 상태로 한다. 나머지 회전도 이렇게 한다. 여성은 대칭으로 서서 한다. 한 바퀴 도는데 4 마디의 음악을 사용하는 것이다. 이렇게 반복해 본다. 그러면 무슨 뜻인가 알게 될 것이다. 밸런스가 좋아지고 혼자서도 해보고 파트와도 같이 해 봐야 한다.
As I came back to Michigan I was eager to try these exercises. As I swung for a reverse, the 1st bar 123, LRL, I lost balance and fell to the outside. Oh! I said; I gotta use sway to check this centrifugal force. So next time I used a pronounced sway to left doing 123 of the reverse turn. This time I fell to the inside. Then it dawned on me that I had to compromise. So I used the sway as I swung into reverse turn but then gradually dissolved the sway to neutral at the end and now I was able to hold this position on Toes for 456, before lowering again.
돌아와서 열심히 이것을 연습해 봤는데 리버스 턴에서 123를 했을 때 밸런스를 잃고 바깥쪽으로 몸이 쏠렸다. 스웨이를 사용해서 원심력을 잡았어야 했다. 그래서 다음에는 리버스 턴 123에서 확실하게 왼쪽 스웨이를 했다. 이번에는 안쪽으로 쓰러졌는데 여기서 조정을 해야 한다는 것을 알게 되었다. 그래서 리버스턴에서 스윙을 하고 끝에서는 스웨이를 점차적으로 풀어 자연스럽게 되도록 스웨이를 사용했다. 지금은 Lowering 하기 전에 456에서 이 포지션을 Toe만으로 유지할 수 있게 되었다.
I did the same thing on the back 1/2 of the turn; of course sway was to my right this time and I dissolved it at the completion of turn on 1st bar, to keep my balance. I strongly recommend this exercise if you really want to work on your Waltz and it is just not only Pierre, I have heard it from other top coaches before. However when it comes "LIVE" from teachers like Pierre and Mireille, it means so much more.
이것을 뒤로 가는 1/2 회전에서도 사용해봤다. 물론 스웨이는 내 오른쪽으로 했고 첫 bar의 회전 종료 때 밸런스를 유지하며 스웨이를 풀었다. 정말 왈츠를 더 잘 추고 싶다면 강력하게 이렇게 연습해볼 것을 권고한다. 나는 피에르와 미레이유 선생에게 들었지만 다른 선생들도 그렇게 얘기했었다.
-글:번역;캉캉-http://cafe.daum,net/dancenjoy-
'왈츠 자료' 카테고리의 다른 글
[스크랩] 나의 왈츠 이야기 - 몸 만들기 (0) | 2015.09.15 |
---|---|
[스크랩] 왈츠...발전 과정. (0) | 2015.09.15 |
[스크랩] 왈츠 워킹 이론 (0) | 2015.09.15 |
[스크랩] => 샤리권 홈페이지 자료 인용합니다.(왈츠 루틴) (0) | 2015.09.14 |
[스크랩] Re: 개정된 샤리권 루틴 인데 차이가 있을수 있습니다. (0) | 2015.09.14 |